منتظران موعود.درباره انتظار امام زمان(عج).انتظار مولابمان حضرت مهدی.درباره حضرت ولی عصر (عج). مهدی فاطمه درزمان غیبت.احادیث درزمان غیبت مولایمان مهدی فاطمه.روایات درزمان غیبت امام زمان.امام زمان درزمان غیبت.آشنایی باامام زمان سایت رسمی مجید اخشابی
در دعاى افتتاح آمده است: اللَّهُمَّ اَعِزَّهُ وَ اَعْزِرْ بِهِ وَ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ النْصُرْهُ نَصْراً عَزيزاً وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسيراً وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصيراً
خدايا او را (امام زمان(عج) را) عزّت بخش و ما را به ظهورش عزيز گردان و او را يارى كن و ما را به او يارى فرما و او را نصرت كامل با عزّت و اقتدار بخش و جهان را به دست او فتح كن و از جانب خود او را سلطنت و قدرت عنايت فرما...



منتظر حقيقى در هر حالى، نگران امامش است و از اين كه به او آزارى برسد، آزرده خاطر مى شود. از اين رو افزون بر دادن صدقه براى دفع بلا از او، براى سلامتى او دعا مى كند. او با زبان دل دعاى فرج را براى سلامتى اش زمزمه مى كند كه خدايا در اين ساعت و در همه ساعات، ولىّ و دوستت، حجة بن الحسن را كه درود تو بر او و پدرانش باد سرپرست و حافظ و رهبرى و ياور و راهنما و نگهبان باش. تا او را از روى ميل و رغبت مردم در روى زمينى سكونت دهى و زمانى دراز بهره مندش سازى.
منتظر با دركى كه از آثار و بركات ظهور دارد و آگاهى از زيان هاى تأخير در فرج آن حضرت، از صميم قلب براى ظهور مولايش دعا مى كند و از خداوند تعجيلدر چنين امرى را مى خواهد. او مى داند كه مولايش نيز اين دعا را دوست دارد و خود نيز براى ظهور خود دعا مى كند و به شيعيانش نيز دستور داده كه براى فرجش دعا كنند: اَكْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعجيلِ الْفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُمْ.
(بحارالانوار، ج 52، ص 92)
براى تعجيل در فرج زياد زياد دعا كنيد كه اين كار خود فرج شماست.

جانشين و خليفه خدا در زمين

در فرازى ديگر از دعاى افتتاح مى خوانيم: اِسْتَخلِفْهُ فِى الْاَرْضِ كَما اسْتَخْلَفْتَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِ مَكِنْ لَهُ دينَهُ الّذى اَ تَضيْتَهُ لَهُ و او را خليفه خود در زمين گردان، چنانكه پيشينيان او را امام و خليفه گردانيدى و او را تمكين ده براى حفظ دين او كه پسند توست.
وجود امام نعمتى است بى انقطاع كه پروردگار مهربان به بندگانش عطا فرموده است. اين نعمت گاهى به صورت آشكار و گاه پنهان نصيب بندگان مى شود، خداوند متعال در قرآن كريم مى فرمايد: واَسْبَغَ عليكم نِعْمَهُ ظاهِرَةً و باطَنِةً و نعمت هاى ظاهر و باطن خود را بر شما تمام كرده است. (لقمان / 20) نعمت آشكار، امام آشكار است و نعمت باطن امام غائب است خداوند متعال، نظام دنيا را به گونه اى قرار داده است كه بدون وجود امام (ع) امكان زندگى روى زمين وجود ندارد، چرا كه زمينى به بركت امام (ع) قرار و آرامش مى يابد، امام صادق (ع) مى فرمايد: جَعَلَهُمْ اللَّهُ اركانَ الأرض أن تَميدَبِهِمْ.
(اصول كافى، كتاب الحجة، باب ان الائمه هم اركان الارض، ح 1)
خدا ايشان را اركان زمينى قرار داده است تا اهلش را نلرزاند.
امام صادق (ع) در روايتى ديگر وجود دنيا را بدون حجت خدا چنين ترسيم مى كند: لوبَقِيَتِ الْأَرضُ بَغْيرِ اِمامٍ لَساخَتْ اگر(همان، ح 10)
زمينى بدون امام بماند، فرو مى ريزد. پيامبر گرامى اسلام در روايتى حتى پابرجايى آسمان ها را افزون بر ثبات زمين از آثار محبت خدا مى شمارد: بِهِمْ يُمْسِكُ اللَّهُ السّماءَ اَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرضِ الّارَبِهِم حَفْظُ اللَّهُ الأرضَ اَنْ تميدَ بِاَهْلِها خدا به وسيله(بحارالانوار، ج 2 (ع)، ص 120)
ايشان، آسمان را از اين كه بدون اجازه او بر زمين افتد، نگاه مى دارد و به وسيله ايشان، زمين را حفظ مى كند كه اهل خود را به تزلزل در نياورد.

نویسنده: سید حسین اسحاقی

{ باتشکر از سرکار خانم لیلا ملکیان_مسئول بخش خوشنویسی}


محمدمهدی اصفهانیان
مسئول: انجمن میکس ومونتاز
و دین و اندیشه
ایمیل: mehdiesfehanian@yahoo.com
نام کاربری: mehdi esfehanian
Id یاهو: mehdi.esfahanian

 

0
0
0
0 نفر

0 نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.